mandag 23. februar 2009

Operasjonsdagen


Tupfere

Starta fra hytta i 5.30 tia i morges, stuptrøtt etter kun 1,5-2 timer søvn. Fikk ikke sove da jeg var overtrøtt å studerte lyder som hytta laget og at jeg var nærvøs da jeg har litt tannlegeskrekk. Kom til hammerfest ca kl 7.50, parkerte utenfor sykehuset så gikk jeg meg en liten tur for å roe ned nærvan. Gikk inn på sykehuset 8.40 så det gikk bare plutselig så var jeg inne på behandlingsrommet. Først var det den usterile biten der de så på tennene mine og gav meg 3,5 patroner lokalbedøvelse. 2 min etterpå så var halve ansikte borte:P Legen gjorde en god jobb med å treffe nærvan med bedøvelsen. Så var det på med skotrekk og hårnetting. Måtte flire litt over kirurgklærne demmes, en ca 60x70 cm steril duk, innsparing til helse finnmark? :P Jaja, så lenge det funker så. Ble så pakket inn selv med en duk over ansiktet, bare nesen og munnen som var framme. Inngrepet gikk forsåvidt fort unna.. Lyden av den tingen som deler opp tanna glemmer jeg nok ikke fort, kan tenke seg lyden på borret til tannlegen bare 1000x verre, går bokstavelig talt gjennom marg og bein. Måtte også kommentere til kirurgen at når han driver på med den maskinen så hjelper det IKKE å prate til meg da det overdøver alt, kanskje de hører litt mer enn meg? Neste steg var å få ut den tanna, litt knekking her og der + litt fliring så var den ute. Ble mobbet av kirurgen + assistentene. De mente den var så krokat at de kunne dra å fiske med den etterpå. Så etter x antall sting og med en tupfer i kjeften kunne jeg forlate sykehuset. Måtte stoppe etter 20 min for å ta 2x 600mg pinex og bytte tupfer. Resten av turen gikk relativt fort unna. starta kl 9.45 fra sykehuset og var hjemme på øya ca kl 12. Stakk på ambulansestasjon for å hente callern min sia jeg har hele 2 daga med praksis før vinterferien. =) Ellers har jeg sovet stort sett hele dagen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar