lørdag 13. mars 2010

Operasjonen

9.mars. Reisen.
Klokka 14 fant jeg ut at jeg skulle prøve å nå kolonna over Hatter kl 15, og piiinademeg så nådde jeg det, med 5 min til overs :) Kom til Hammerfest og innlosjerte meg hos Ingjerd :) Koselig!

10.mars Innleggelsesdagen
Dro ut for å måke fram bilen, den satt veldig godt fast. Så skulle jeg få hjelp av snille mannen over gata, men når han rygget ut satt han seg også fast! så der var det dyttehjelp for å få ut hans bil, den satt jo ikke sååå godt fast som min. Men vi fikk ut hans og fikk slept løs min :) hurra!

Dro til sykehuset ca 11.30 da man trenger ekstra tid på å parkere, sykehuset har ELENDIG med parkeringsplasser for pasienter! Jeg parkerte med kapellet, da det var ledig der. Fikk beskjed i etterkant at operasjonen ikke kom til å gå sååå dårlig. Betryggende.
Jeg meldte meg på mottaket, (rart når man er vant til å melde pasienter der. amb ), så ble jeg med en sykepleier som skulle ta blodtrykk, sykdomshistorie osv. Når jeg var ferdig der, dro jeg opp på kirurgisk avd, hvor jeg så fikk noen papirer og ble sendt ned på laberatoriet for å ta blodprøve. Mye fram og tilbake egentlig. Så dro jeg tilbake på kir.avd.A hvor jeg måtte ta urinprøve.. juhu! .. Ellers gikk dagen til mye veeenting og TV.. Ble tildelt rom i 18-19 tiden.. Hadde heldigvis ett par stykker som jeg fikk kontakt med på sykehuset.
Dro ut med Thomas senere på kvelden, skikkelig romantisk date på Peppes ;) Så var det tilbake på sykehuset. Når jeg kom så fant jeg tabelett på nattbordet, hadde vistnok uvi. Tok vel kveld i 23-24 tiden.

Natten sov jeg utrolig dårlig! Sånn er det å bo på 4manns rom.

11.mars. Operasjonsdagen
Ble vekket i 8 tiden, ikke får man låv å spise heller ;) Morgenen brukte jeg på å dusje, så var det bare å vente, vente og vente litt til. I 12 tiden fikk jeg koblet opp Ringer Acetat, sånn at ikke jeg blir heeelt dehydrert.
Mer venting. Plutselig kom de for å hente meg, så bar det ned til operasjonssalen (ble frakta i senga), og inn på feil operasjonssal . Mer betryggende! ;p Der ble jeg koblet opp til BT/p og sat. Måtte også re-oksygeneres, arti følelse. Så va det å bli dopa ned. wheee! gøy!

Ble vekket på operasjonssalen, men sovna like fort (før vi nådde heisen) . Våkna så på intensiven, og snille sykepleieren gav meg ketorax, så sovna fort igjen. Hadde fått beskjed på forhånd at jeg kom til å bli smertestilt fort slik at jeg skulle sove ut narkosen. Ble veldig godt smertestilt på intensiven! Ketorax <3>
12.mars. Hjemreise Nok er nok, ble driiitlei av alt matmaset. Jeg fikk ingenting ned. I vaktbyttet så så jeg mitt snitt til å stikke av, ei som trudde jeg var utskrevet (pga papirene mine på nattbordet, som kun var resepter) , så jeg tok tingene mine å sprang(Avviksmelding??). Det var utroolig godt å komme ut i frisk luft. Måtte greve fram bilen min også, så hente svigerbror Mathias, tanke og dra hjeeem! Bror Andreas møtet meg på Skaidi for å kjøre resten av veien. Var helt utslitt bare på den korte biten.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar